TEDEN PREŽIVETJA V NARAVI ZA 7.C IN 7.D

V tem prispevku so objavljeni dnevni  utrinkI iz Tedna preživetja v naravi, ki ga učenci in učenke 7.c ter 7.d v domu CŠOD Trilobit preživljajo od 18. do 22. marca.

Program je praktično identičen tistemu izpred tedna dni, ko so bili v Javorniškem Rovtu učenci in učenke 7.a ter 7.b.

Ob prihodu nas je v ponedeljek najprej sprejel vodja CŠOD in podal  osnovne informacije o domu ter poteku celotnega tedna. Predstavil je pravila hišnega reda ter poskrbel za namestitev udeležencev v sobe. Po kosilu so kmalu morali zavihati rokave, saj se je začel program odvijati z visoko intenzivnostjo. Prvo popoldne je bilo namenjeno veslanju na umetnem Javorniškem jezeru ter plezanju na umetni plezalni steni doma Trilobit. Da bi bolje spali smo si po večerji, kljub občasnemu dežju,  privoščili blagodejen nočni sprehod obogaten s številnimi informacijami za širjenje obzorij…

V torek dopoldne smo imeli orientacijo z IKT (informacijsko-komunikacijska tehnologija) – Misija CŠOD. Kljub zelo gosti megli in prizorom, ki so spominjali na slovensko TV serijo Jezero, smo se z izzivom spopadli neustrašno in uspešno. Kasneje smo si ogledali še HE Javorniški Rovt in spoznali pridobivanje električne energije in gonila.  Popoldne je bilo namenjeno  izdelovanju bivakov in zavetišč ter spoznavanju fosilov in ustvarjanju njihovih  odlitkov. Večer nam je popestril turnir v igri Štrbunk, preciznem metanju težkih vrečk v luknjo.

Sredin program se je začel z dopoldanskim naravoslovnim dnem. Vodja doma, po izobrazbi geolog, nam je najprej predstavil nastanek kamnin in oblikovanje površja. Nato smo se sprehodili do Zoisovega parka na Pristavi, kjer so učenci in učenke spoznavali različne rastlinske in tudi živalske vrste. Nekatere njihove značilnosti so vzeli pod lupo, dobesedno. Ob te so se lahko prepričali, kakšno vnetljivo moč ima lupa, v kombinaciji s soncem…

Popoldne in večer sta bila športno obarvana. Na sporedu sta bila kajak in lokostrelstvo. Po večerji, ki smo jo pomagali pripraviti tudi udeleženci tedna preživetja v naravi, je bilo na voljo več športnih dejavnosti, od priljubljenih in poznanih kot so nogomet, košarka, badminton, do plezanja in nekaterih novih elementarnih iger. Program se torej res odvija zelo intenzivno. Intenzivni pa postajajo tudi medsebojni odnosi, zato učitelji kar precej časa, energije in znanja posvečamo razvijanju socialnih veščin, torej obvladovanju čustev, spoštljivi komunikaciji, strpnosti, sočutju…

V četrtek smo se v okviru športnega dne povzpeli na izjemno razgleden vrh, Mala Boncla. Med uživanjem malice smo se spogledovali z Julijci in Karavankami. Med vzponom smo si ogledali zapuščene rudniške rove manganove rude, ob zaključku športnega dne smo ustvarili dve lepi skupinski sliki. Popoldne smo nabirali zdravilna zelišča in kuhali čaj. Okus nam ni najbolj ugajal, a to tako ali tako velja za večino zdravil…

Učili smo se netiti ogenj za preživetje v naravi. Zaradi rahlega dežja je bilo potrebno v netenje vložiti kar precej truda, vztrajnosti. Na koncu smo oblikovali taborni ogenj. Zanj je nato skrbela požarna straža. Njen namen je bil tokrat obraten kot je običajno. Zaradi dežja in vse bolj mokrega lesa  se je morala skoraj neprekinjeno truditi, da je ogenj obstal do večera, ko smo se ob ognju na kratko zbrali vsi udeleženci Tedna preživetja v naravi.

Zaključni večer se je nadaljeval v telovadnici, pretežno s programom, ki so ga oblikovali učenci in učenke. Ponujena plesna zabava ni zaživela, smo pa vsaj ponovili koreografijo plesa čačača, ki je trenutno učna snov predmeta šport.

Zadnji dan tedna preživetja v naravi smo najprej izpraznili svoje sobe, potem pa smo obdelali še zadnje vsebine programa. Seznanili smo se z vozli, ki imajo široko uporabno vrednost, od taborništva, skavtstva, do alpinizma, navtike, medicine… Vsi vozli so v rokah učitelja doma izgledali preprosto, kakšen tudi magično, sami pa smo se hitro prepričali, da pravilno narejen vozel zahteva poleg znanja veliko natančnosti, zbranosti, vztrajnosti… Delavnica barvanja odlitkov je bila po okusu ljubiteljev likovnega ustvarjanja, navdušenci nad športom pa so zopet prišli na svoj račun po dopoldanski malici. V čarobnem vremenu so se najprej ob zavezanih očeh soočili s poligonom Magicline, nato pa so imeli na izbiro poznane športne discipline: igre z žogo, plezanje in veslanje.

Predno smo se odpeljali proti domu, smo se vsi skupaj še enkrat lepo najedli, nato pa vodji doma in ostalemu osebju izrazili zahvalo za dobro izpeljan program, njihovo prijaznost, ustrežljivost… Učenci Timotej, Medeja in Katja so v zahvalo izdelali unikaten in navdušujoč izdelek – terarij. Vodja doma ga je z veseljem sprejel in s ponosom kmalu objavil na spletu. Nam pa zaželel srečno pot in zagotovil gostoljubje tudi v bodoče.

Učitelji Maja, Sabina in Aleš

(Skupno 836 obiskov, današnjih obiskov 2)
 

Oznake: ,